E-handel

När man pratar om SEO så är det också på sin plats att snart nämna E-handel. För att lyckas med E-handel så krävs det att man har en säljportal, alltså en hemsida, som är väloptimerad för sökmotorerna. Detta kräver alltså att man har koll på sin SEO om man vill att sin verksamhet ska bli lyckosam.

Planera din tid

Vårt första råd gällande detta område är att du bör rannsaka dig själv hur mycket tid du känner att du kommer att ha till att arbeta med din säljportal när väl verksamheten är igång. Kan du bygga din egen hemsida, och så vidare. För de allra flesta så brukar svaret vara att man kan lite grann, vilket inte riktigt är tillräckligt avancerad nivå för att det ska bli bra.

E-handelslösning

Vi har dock ett bra tips som är oväntat enkelt. Det finns idag många företag som erbjuder färdiga E-handelslösningar där du mer eller mindre helt slipper krånglet med taggar och kodsträngar. Vad innebär då en E-handelslösning? Kortfattat så är det en mall för din säljportal som innehåller allt du behöver för att driva din E-handel.

Om du vill se mer konkret hur detta ser, samt läsa in mer specifikt vad som ingår och inte ingår kan du klicka in dig på någon av de välkända inom branschen, så som Sundsvallsföretaget www.kodmyran.se, där du kan läsa mer om där är exempelvis funktioner för orderhantering, betalnings- och leveranssätt, försäljningsstatistik merföräljningsfunktioner, olika paketlösningar och mycket mer. Dessutom får kan du ta en titt på den enkla och genomtänkta design man skapat.

Det finurliga med de lösningar som Kodmyran erbjuder, är att redan innan du sätter igång med din verksamhet, så kommer du att inneha en lösning som innefattar en butik som inte bara är praktisk och snygg, den är än viktigare också sökmotorvänlig, vilket således är det första steget till att du ska lyckas inom e-handel.

Nu är det bara upp till dig att erbjuda något bra att sälja i din webbshop, så kommer du att lyckas väl!

Som bonus får du här några extratips av bland annat e-handels- och SEO-experten Christian Rudolf.